zondag 8 juni 2014

Google Now meldt bij rit openbaar vervoer wanneer gebruiker uit moet stappen

Google Now heeft een nieuwe feature waarmee gebruikers worden gewaarschuwd als zij hun bestemming hebben bereikt tijdens een reis met het openbaar vervoer. Dat moet ervoor zorgen dat gebruikers niet langer per ongeluk hun bushalte ongemerkt voorbijgaan.

De nieuwe functie komt beschikbaar voor Google Now op Android, zo ontdekte Android Police. Gebruikers die reizen met het openbaar vervoer kunnen gewaarschuwd worden op het moment dat zij de bushalte of het treinstation naderen waar moet worden uitgestapt. De functie werkt ook in Nederland. Om gewekt te worden tijdens de reis is optioneel een wekker in te stellen, die met één druk op de knop kan worden aangezet. Overigens is het wel noodzakelijk om locatiebepaling aan te hebben staan: de waarschuwing om uit te stappen wordt gegeven op basis van de gemeten locatie van de gebruiker.


Als frequent gebruiker van het openbaar vervoer word ik hier wel blij van. Ik maak nu al gebruik van de aanwijzingen die Google Now mij voor een reis geeft. Google Now houdt bij waar ik woon, werk en welke andere adressen ik frequent bezoek en geeft op basis daarvan suggesties om op tijd te vertrekken en zelfs aanwijzingen hoe ik kan reizen; te voet, per fiets, auto of het openbaar vervoer. En binnenkort wordt ik dus ook nog gewaarschuwd als ik bij de juiste halte aankom.


Uiteraard heb ik mijzelf ook wel eens afgevraagd of ik wel wil dat Google of wie dan ook weet wie ik ben en waarnaartoe ik onderweg ben, maar het gemak is groter dan mijn angst. Ik zou het niet meer willen missen.


Klik hier voor meer informatie over Google Now.


(Bron)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten